24 December 2011

YAKJUJ DAN MAKJUJ - BERITA GEMPAR DARI NASA



WASHINGTON — Weekly World News telah mendedahkan tentang penemuan mengejutkan mengenai satu kaum primitif yang di panggil Mole People hidup 20 batu di bawah tanah, menggunakan terowong rahsia untuk memasuki United States! Penemuan ini telah dibuat bukan oleh ahli kaji purba, tetapi oleh saintis NASA yang menggali jauh ke dalam Bumi – dan mereka cuba menyembunyikan kewujudan kaum ini dari pengetahuan awam ..

Seorang pekerja NASA yang tidak mahu dikenali telah mendedahkan gambar-gambar eksklusif and informasi mengenai kaum ‘orang gua’ ini. “Cerita ini harus diberitahu,” kata sumber itu. “Ia terlalu besar untuk disorok”. Sumber itu telah mendedahkan beberapa rahsia besar mengenai Mole People. “Nampaknya mereka seperti kaum yang peramah”, beliau berkata, “Tetapi mereka amat primitif. Kami cuba berkomunikasi dengan mereka, tetapi ia satu kerja yang susah memandangkan mereka tidak tahu bahasa English”.

“Mole People, sebagaimana yang kami panggil, mempunyai laluan senang untuk ke muka Bumi (surface world)”, kata sumber itu. “Dengan demikian, President Bush mengendalikan situasi ini dengan penuh berhati-hati. “Tersilap langkah boleh mengakibatkan makhluk ini mengisytiharkan perang dengan manusia di atas. Kami tidak pasti berapa jumlah mereka ini. Kami baru melihat satu bandar setakat ini, dengan anggaran 2000 orang Mole tinggai di situ. “Tetapi ada pihak yang menyatakan bahawa mungkin berjuta-juta orang Mole tinggal merata-rata di dalam bandar-bandar bawah tanah, berselerak di bawah muka Bumi”.

Makhluk itu mempunyai beberapa persamaan dengan manusia – dan juga sedikit perbezaan. “Seperti kita, mereka berjalan dengan dua kaki, tetapi mereka jauh lebih tinggi dari manusia biasa – setinggi 8 ke 10 kaki tinggi. Jari-jari mereka seperti kuku binatang. Dan tangan mereka juga seperti kaki itik (webbed), direka untuk menggali, bukan seperti kuku mole” “Kulit mereka sangat kuat. Ia adalah untuk menahan panas yang melampau dan juga keadaan yang teruk di bawah Bumi”.

“Didapati bahawa terdapat perhubungan dan interaksi di antara manusia dengan makhluk ini suatu ketika dahulu – mereka bercakap di dalam bahasa yang hampir sama dengan dialek Navajo Lama.

Sumber itu juga menyatakan bahawa kaum Mole ini mempunyai sistem otot-otot yang sangat besar, membuatkan mereka mampu bertindak ganas. “Apabila salah seorang ahli ekspedisi itu menyalakan rokok, kaum Mole menganggap itu sebagai satu ancaman dan terus menyerang belia u”. “Mereka mencakar dan menyerang beliau seperti kucing hutan, hampir menjatuhkan beliau bersama rokoknya. Beliau amat bertuah selamat dan hidup dari insiden itu”.

Kaum Mole amat berminat dengan dunia atas muka Bumi – pakaian, alat-alatan dan makanan terutamanya. Mereka amat meminati buah-buahan segar. “Saya belikan mereka sedikit anggur, dan mereka terus berpestadan bersukaria”, mengikut kata sumber.

“Amat jelas mereka tidak boleh menanam buah-buahan mereka sendiri memandangkan mereka tinggal 20 batu di bawah muka Bumi”. NASA amat berminat untuk mengkaji kaum Mole. “Kami mahu tahu segala-galanya mengenai mereka – apa yang mereka makan,bagaimana mereka tinggal dan yang paling mustahak, apakah perhubungan mereka dengan kaum manusia”.

“Kami tertanya-tanya jikalau mereka itu ada kaitan dengan manusia di dalam aspek-aspek yang tertentu. Adakah mereka adalah nenek moyang manusia moden hari ini secara genetiknya ?” Pakar berkata terdapat spekulasi yang pelbagai mengenai kaum Mole. “Mereka boleh jadi apa saja, dari Yetis (BigFoot), makhluk asing dari angkasa atau saki baki orang yang terselamat dari bandar Atlantis Yang Hilang. Adakah makhluk itu musuh dan suka berperang ataupun peramah dan sanggup bekerjasaman? Dan bagaimana dengan minyak dan simpanan mineral di bawah Bumi? Siapa yang memiliki mereka: kaum Mole atau kita?

Bagaimanakah dengan NASA dimana misi asalnya adalah untuk meneroka ruang angkasa – telah menjumpai kaum yang hidup di bawah muka Bumi? Jurucakap NASA tidak menafikan mahupun mengiyakan laporan itu. Setelah menerima tekanan hebat dari warta wan , jurucakap White House menjanjikan informasi yang dibenarkan oleh White House untuk disebarkan. Tetapi beliau telah memberi amaran “mungkin tidak untuk jangkamasa yang terdekat”.

Menurut sumber itu, NASA menjumpai kaum bawah tanah itu dalam bulan Ogos ketika sedang menjalankan projek rahsia yang di beri nama Operation Mole Hole – satu inisiatif dimana warta wan sekarang percaya ia mungkin untuk mengintip China, menggunakan “teknologi bawah tanah”.

Setakat ini NASA telah menjumpai pintu laluan rahsia ke dunia bawah tanah di kawasan sekitar Washington State’s Mount Shasta, gua Mammoth di Kentucky dan juga gua-gua yang berselerak sekitar barat daya U.S mengikut kata sumber. Berkurun lamanya manusia telah bercerita tentang kewujudan makhluk di bawah muka Bumi.

Sekarang, buat pertama kalinya, spekulasi itu telah dibuktikan kesahihannya. Tetapi samada makhluk-makhluk ini kawan ataupun lawan masih tidak diketahui.

DARI SURAH AL KAHFI:

Allah menceritakan kisah lelaki itu seperti firman-Nya dalam surah itu: 

“Mereka akan bertanya kepadamu (Muhammad) mengenai Zulkarnain. Katakanlah: ‘Aku akan bacakan kepadamu cerita mengenainya’. Sesungguhnya Kami memberi kekuasaan kepadanya di (muka) bumi, dan Kami memberikan kepadanya jalan (untuk mencapai) segala sesuatu, maka dia pun menempuh suatu jalan.

“Hingga apabila dia sampai ke tempat terbenam matahari, dia melihat matahari terbenam di dalam laut berlumpur hitam dan dia mendapati di situ segolongan umat. Kami berkata: ‘Hai Zulkarnain, kamu boleh menyeksa atau boleh berbuat kebaikan terhadap mereka’. Berkata Zulkarnain: ‘Adapun orang yang aniaya maka kami kelak akan mengazabnya dengan azab yang tidak ada taranya’.” (ayat 83 hingga 87)

“Kemudian dia menempuh jalan (yang lain). Hingga apabila sampai ke tempat terbit matahari (Timur) dia mendapati matahari itu menyinari segolongan umat yang Kami tidak menjadikan bagi mereka sesuatu yang melindunginya dari (cahaya) matahari itu,” (ayat 89 dan 90).

“Kemudian dia menempuh suatu jalan (yang lain lagi). Hingga apabila dia sampai antara dua gunung, dia mendapati di hadapan kedua bukit itu suatu kaum yang hampir tidak mengerti pembicaraan. Mereka berkata: ‘Hai Zulkarnain, sesungguhnya Yakjuj dan Makjuj itu

orang yang membuat kerosakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikan sesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara mereka?’.

Zulkarnain berkata: ‘Apa yang dikuasakan Tuhanku kepadaku terhadapnya adalah lebih baik, maka tolonglah aku dengan kekuatan (manusia dan alat-alat), agar aku membuatkan dinding antara kamu dan mereka, berilah aku potongan-potongan besi’.

“Hingga apabila besi itu sama rata dengan kedua (puncak) gunung itu, berkatalah Zulkarnain: ‘Tiuplah (api itu)’. Hingga apabila besi itu sudah menjadi (merah seperti) api, dia pun berkata: ‘Berilah aku tembaga (yang mendidih) agar ku tuangkan ke atas besi panas itu’.

“Maka mereka tidak bisa mendakinya dan mereka tidak bisa (pula) melubanginya. Zulkarnain berkata: ‘Ini (dinding) adalah rahmat dari Tuhanku, maka apabila sudah datang janji Tuhanku, Dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar’,” (ayat 92 hingga 98)
.

Demikianlah secebis kisah mengenai Zulkarnain. Dalam rentetan perjalanan hidupnya, lelaki itu bertanggungjawab membina tembok bagi menghalang bangsa Yakjuj dan Makjuj mendatangkan angkara kepada manusia. Tembok binaan Zulkarnain itu hanya akan runtuh apabila dunia terlalu hampir dengan kiamat..

Apa pandangan atau pendapat anda tentang peristiwa di atas ?





PERHATIAN:- Jika anda rasa kandungan ini patut disebarkan ke laman facebook dan twitter anda,sila klik butang kongsi di bawah ini.



21 December 2011

kasih sayang yg tak berpenghujung. .. ..[ Very touching ]



Assalamualaikum. .. 
Aku cuma Ada seorang adik. Usianya tiga tahun lebih muda daripada aku. 
Suatu Hari, untuk mendapatkan sehelai sapu tangan yang menjadi keperluan 
anak gadis ketika itu, aku ambil 50 sen dari poket seluar ayah. 
Petang itu, pulang saja dari sekolah - ayah memanggil kami berdua. Dia 
meminta aku Dan adik berdiri di tepi dinding. Aku menggeletar melihat rotan 
panjang sedepa di tangan ayah.. 
"Siapa ambil duit ayah?" tanya ayah bagai singa lapar. 
Aku langsung tidak berdaya menentang renungan tajam Mata ayah. Kedua-dua 
kami membisu,cuma tunduk memandang lantai. 

"Baik,kalau tak mengaku,dua- dua ayah rotan!" sambung ayah sambil mengangkat 
tangan untuk melepaskan pukulan sulungnya ke belakang aku. 
Tiba-tiba, adik menangkap tangan ayah dengan kedua-dua belah tangannya 
sambil berkata, "Saya yang ambil!" 

Belum sempat adik menarik nafas selepas mengungkapkan kata-kata itu, 
 hayunan Dan balunan silih berganti menghentam tubuh adik. Aku gamam,lidah 
 kelu untuk bersuara. Walau perit menahan sakit, setitis pun airmata adik 
tak tumpah. 

Setelah puas melihat adik terjelepok di lantai, ayah merungut: 

"Kamu sudah mula belajar mencuri di rumah sendiri. Apakah lagi perbuatan 
 kamu yang akan memalukan ayah di luar kelak?" 

 Malam itu, emak Dan aku tak lepas-lepas mendakap adik. Belakangnya yang 
 berbirat dipenuhi calar-balar Cuba kami ubati. Namun adik cukup tabah. 
 Setitis pun air matanya tidak mengiringi kesakitan yang mencucuk-cucuk. 

 Melihat keadaan itu, aku meraung sekuat hati, kesal dengan sikap aku yang 
 takut berkata benar. 

 Adik segera menutup mulutku dengan kedua-dua belah tangannya lalu 
 berkata,"Jangan menangis kak,semuanya dah berlalu!" 

Aku mengutuk diri sendiri kerana tidak mampu membela adik. 

 Tahun bersilih ganti, peristiwa adik dibelasah kerana mempertahankan aku 
 bagaikan baru semalam berlaku. Adik mendapat tawaran belajar ke sekolah 
 berasrama penuh Dan aku pula ditawarkan menyambung pelajaran ke peringkat 
 pra-universiti. 

 Malam itu ayah duduk di bawah cahaya lampu minyak tanah bersama ibu di 
 ruang tamu. Aku terdengar ayah berkata, "Zah, kedua-dua anak Kita cemerlang 
 dalam pelajaran. Abang bangga sekali!" 

 "Tapi apalah maknanya bang...!" aku terdengar ibu teresak-esak. 

 "Dimana Kita nak cari duit membiayai mereka?" 

 Ketika itulah adik keluar dari biliknya. Dia berdiri di depan ayah Dan ibu. 
 "Ayah,saya tak mahu ke sekolah lagi!" 

 Perlahan-lahan ayah bangun, membetulkan ikatan kain pelekatnya Dan merenung 
 wajah emak,kemudian wajah adik dalam-dalam. 

 Panggggg.... Sebuah penampar singgah di pipi adik. Seperti biasa yang mampu 
 aku lakukan ialah menutup muka Dan menangis. 

 "Kenapa kamu ni?Tahu tak,kalau ayah terpaksa mengemis kerana persekolahan 
 kamu, ayah akan lakukan!" 

 "Orang lelaki kena bersekolah. Kalau tak, dia takkan dapat membawa 
 keluarganya keluar daripada kemiskinan," aku memujuk adik tatkala menyapu 
 minyak pada pipinya yang bengkak. 

 "Kakak perempuan... . Biarlah kakak yang berhenti." 

 Tiada siapa yang menyangka, dinihari itu adik tiada dibiliknya. Dia membawa 
 bersamanya beberapa helai baju lusuh yang dia Ada. Di atas pangkin tempat 
 dia lelapkan Mata, terdapat sehelai kertas yang tercatat.... . 

 "Kak.....untuk dapat peluang ke universiti bukannya mudah. Saya cari kerja 
 Dan akan kirim Wang buat akak." 

 Apa lagi yang saya tahu selain meraung. Ayah termenung, jelas dia cukup 
 kecewa. Begitu juga emak yang menggunakan air matanya memujuk ayah. 

 Suatu petang ketika berehat di asrama, teman sebilik menerpa: " Ada pemuda 
 kampung tunggu kau kat luar!" 

 "Pemuda kampung?" bisikku. "Siapa?" 

 Tergesa-gesa aku keluar bilik. Dari jauh aku nampak adik berdiri dengan 
 pakaian comotnya yang dipenuhi Lumpur Dan simen. "Kenapa sebut orang 
 kampung, sebutlah adik yang datang!" 

 Sambil tersenyum dia menjawab, "Akak lihatlah pakaian adik ni. Apa yang 
 akan kawan-kawan akak kata kalau mereka tahu saya adik kakak?" 

 Jantungku terasa berhenti berdenyut mendengarkan jawapannya.. Aku cukup 
 tersentuh. Tanpa sedar, air jernih mengalir di pipi. Aku kibas-kibas 
 bebutir pasir Dan tompokan simen pada pakaian adik. 

 Dalam suara antara dengar Dan tidak, aku bersuara, "Akak tak peduli apa 
 orang lain kata." 

 Dari kocek seluarnya, adik keluarkan sepit rambut berbentuk kupu-kupu.Dia 
 mengenakan pada rambutku sambil berkata, "Kak, saya tengok ramai gadis 
 pakai sepit macam ni, saya beli satu untuk akak." 

 Aku kaku.. Sepatah kata pun tak terucap. Aku rangkul adik dan dadanya 
 dibasahi air mataku yang tak dapat ditahan-tahan. 

Tamat semester, aku pulang ke kampung sementara menunggu konvokesyen. Aku 
 lihat tingkap dan dinding rumah bersih, tak seperti selalu. 

 "Emak,tak payahlah kerja teruk-teruk bersihkan rumah sambut saya balik." 

 "Adik kamu yang bersihkan. Dia pulang kelmarin. Habis tangannya luka-luka." 

 Aku menerpa ke biliknya. Cantik senyum adik. Kami berdakapan. 

 "Sakit ke?" aku bertanya tatkala memeriksa luka pada tangannya. 

 "Tak....Kak tahu, semasa bekerja sebagai buruh kontrak, kerikil dan 
 serpihan simen jatuh seperti hujan menimpa tubuh saya sepanjang masa. 

 Kesakitan yang dirasa tidak dapat menghentikan usaha saya untuk bekerja 
 keras." 
  Apalagi...aku menangis seperti selalu. 

Aku berkahwin pada usia menginjak 27 tahun. Suamiku seorang usahawan 
menawarkan jawatan pengurus kepada adik. 

 "Kalau adik terima jawatan tu, apa kata orang lain?" kata adik. 

 "Adik takde pelajaran. Biarlah adik bekerja dengan kelulusan yang adik 
 ada." 

 "Adik tak ke sekolah pun kerana akak." kata ku memujuk. 

 "Kenapa sebut kisah lama, kak?" katanya ringkas, cuba menyembunyikan 
kesedihannya. 

 Adik terus tinggal di kampung dan bekerja sebagai petani setelah ayah 
tiada. Pada majlis perkahwinannya dengan seorang gadis sekampung, juruacara 
 majlis bertanya, "Siapakah orang yang paling anda sayangi?" 

 Spontan adik menjawab, "Selain emak, kakak saya...."katanya lantas 
 menceritakan suatu kisah yang langsung tidak ku ingati.. 

 "Semasa sama-sama bersekolah rendah, setiap hari kami berjalan kaki ke 
 sekolah.Suatu hari tapak kasut saya tertanggal. Melihat saya hanya memakai 
 kasut sebelah, kakak membuka kasutnya dan memberikannya pada saya. Dia 
 berjalan dengan sebelah kasut. Sampai di rumah saya lihat kakinya berdarah 
 sebab tertikam tunggul dan calar-balar. " 
"Sejak itulah saya berjanji pada diri sendiri. Saya akan lakukan apa saja 
demi kebahagiaan kakak saya itu. Saya berjanji akan menjaganya sampai 
bila-bila." 
Sebaik adik tamat bercerita, aku meluru ke pelamin, mendakap adik 
sungguh-sungguh sambil meraung bagaikan diserang histeria. 
 Ya Allah Ya Tuhanku....aku redha akan ujian dari-MU..pintaku, berikanlah aku kekuatan dan ketabahan untuk mengharungi semua ini... 

10 KESALAHAN TERBESAR YANG BOLEH MEROSAKKAN OTAK

KETAHUILAH 10 KESALAHAN TERBESAR YANG BOLEH MEROSAKKAN OTAK

Mengabaikan pengambilan sarapan pagi
Individu yang sering mengabaikan pengambilan sarapan pagi berisiko besar untuk mengalami kekurangan gula dalam darah. Ia akan menyebabkan bekalan nutrien tidak cukup untuk dihantar ke otak lalu menyebabkan bahagian tersebut mengalami kemerosotan.

Terlalu banyak makan
Ia akan menyebabkan berlakunya pengerasan di bahagia arteri otak dan sekali gus memperlahankan kuasa mental.

Merokok
Ia menyumbang kepada pengecutan otak dan boleh menyebabkan panyakit Alzheimer

Pengambilan gula yang tinggi
Terlalu banyak gula boleh mengganggu penyerapan protien dan nutrien disebabkan kekurangan zat makanan dan mendatangkan kesan terhadap perkembangan otak. 

Pencemaran udara
Otak merupakan penerima oksigen yang terbesar dalam sistem badan manusia. Apabila sering terdedah pada pencemaran udara, ia akan mengurangkan penghantaran sumber oksigen bersih ke otak dan secara langsung mengurangkan kecekapan fungsi otak.

Kurang tidur
Tidur memberi peluang otak berehat. Apabila seseorang mengabaikan kualiti tidur yang sempurna perlahan-lahan boleh menjejaskan sel otak sekali gus mendatangkan risiko yang tinggi untuk berlakunya kegagalan fungsi otak.

Menutup kepala ketika sedang tidur
Tidur dengan menutup kepala akan mempertingkatkan karbon dioksida dan mengurangkan oksigen untuk sistem badan yang boleh menyebabkan kerosakan pada bahagian otak

Memaksa otak bekerja ketika badan tidak sihat
Ketika badan tidak sihat, secara tidak langsung juga akan memberikan efek kepada otak. Lantas memaksa diri ketika keadaan badan tidak mengizinkan mampu menyumbang kerosakan pada saraf otak pada amnya.

Berfikiran sempit
Berfikir merupakan latihan terbaik untuk merangsang otak. Namun, jika seseorang itu sering berfikiran sempit maka ia boleh menyebabkan sberlakunya pengecutan di bahagian otak.

Jarang berkomunikasi
Komunikasi intelektual mampu merangsang perkembangan otak. Jika seseorang itu jarang berkomunikasi, lama-kelamaan fungsi otak mampu mengalami kemunduran.

unbelievable!! stingrays surgery








mata melihat bibir tersenyum..:):)
























18 December 2011

Mak Nyah Malaysia Kahwin Dengan Lelaki Mat Saleh


Pastinya sesuatu yang memalukan rakyat Malaysia terutamanya bangsa Melayu yang beragama islam secara amnya dan tiada orang lain yang lebih malu jika bukan keluarganya sendiri.
Dilahirkan dengan jantina lelaki dan nama asalnya Mohammed Fazdil Min Bahari kini Fatine yang berada di London takut untuk pulang ke Malaysia selepas pelbagai reaksi negatif tentang perkahwinannya dengan seorang lelaki warga Britain.
“Saya takut untuk pulang ke tanah air. Saya bimbang akan keselamatan saya,”
“Saya telah menghabiskan masa berjam-jam membuat panggilan telefon untuk memohon kemaafan. Saya amat menyayangi mereka tetapi saya tidak boleh mengubah apa yang telah berlaku,” kata jurusolek artis berusia 36 tahun itu.
-mstar-
Adakah cukup dengan kemaafan yang Fatine luahkan dan semudah itu keluarganya untuk memaafkan kesilapan  tersebut? Mungkin kemaafan akan diterima oleh keluarganya jika ada keinsafan dalam diri Mohammed Fazdil untuk kembali sebagai seorang lelaki dan memutuskan perkahwinan dengan lelaki warga Britain itu.
“Fatine sedar orang-orang Melayu memegang nilai-nilai tradisional dan “tidak dapat menerima orang sepertinya”
Ini bukan soal nilai orang melayu tetapi ini soal agama perkahwinan antara lelaki dengan lelaki. Sesuatu yang luar tabii manusia yang dilarang keras dalam Islam sebagaimana yang kita tahu bagaimana Allah telah melaknat kaum nabi luth yang berpasangan sesama jantina.
Adakah perkahwinan lelaki dengan lelaki itu sesuatu yang moden??
Mohamed Fazdil (Fatine) berusia 36 tahun telah berkahwin dengan Ian Young, 30 warga Britain pada Mei yang lalu.

Permohonannya untuk mendapatkan visa “leave to remain” di Uk juga telah ditolak beberapa kali dan kemungkinan dia akan dihantar pulang ke Malaysia.
Semua orang membuat kesalahan dalam hidup dan selagi nyawa dikandung badan pintu taubat untuk kembali ke jalan yang lurus masih terbuka untuk Mohammed Fazdil dan rakyat Malaysia juga boleh menerimanya jika anda benar-benar insaf.
Jangan harap untuk menerima kemaafan dari rakyat Malaysia jika hanya kata-kata maaf diluahkan tanpa kembali ke jalan yang benar.
Apa kata-kata nasihat anda kepada Mohammed Fazdil supaya dia kembali ke pangkal jalan? Cemuhan bukan jalan penyelesaian.

Lelaki Melayu kahwin Lelaki Ireland ( G A Y ' )

 Jadikan lah Sebagai Iktibar..Berpegang Teguh Pada Agama..





‘Gay’ atau homoseksual dikenal dengan istilah liwat. Imam Ibnu Qudamah mengatakan bahawa, telah sepakat (ijma’) seluruh ulama’ mengenai haramnya homoseksual (ajma’a ahlul ‘ilmi ‘ala tahrim al-liwat) [Ibnu Qudamah, Al-Mughni, 12/348]. Sabda Nabi SAW, 

“Allah melaknat siapa sahaja yang melakukan perbuatan kaum Nabi Lut, Allah melaknat siapa sahaja yang melakukan perbuatan kaum Nabi Lut, Allah melaknat siapa sahaja yang melakukan perbuatan kaum Nabi Lut” [HR Ahmad, No 3908]. 

Hukuman untuk gay adalah hukuman mati dan tidak ada khilafiyah di antara para fuqaha’ termasuklah di antara para shahabat Nabi SAW mengenainya. Ini seperti dinyatakan oleh Qadhi Iyadh dalam kitabnya Al-Syifa’. Sabda Nabi SAW, 

“Siapa sahaja yang kalian dapati melakukan perbuatan kaum Nabi Lut (liwat), maka bunuhlah keduanya (peliwat dan yang diliwat).” [HR Al-Khamsah, kecuali an-Nasa’i]. 

Sedikit mengenai latar belakang Ariff Alfian
adalah pelajar tajaan Petronas,Malaysia di University College Dublin (UCD), Dublin ,Ireland jurusan perubatan. Ariff adalah anak kedua dari empat beradik.
cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat tajaan pinjaman boleh ubah daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom(UK).
Ariff mengikuti pengajian praklinikal dari 2003-2005 seterusnya klinikal (2005-2008). Sehingga 2008 masih belum menamatkan pengajian dan perlu menyambung beberapa semester lagi.Malangnya Petronas enggan menambah tajaan 38,000 Euro (RM160,000) setahun pengajian akademik dan kos sara hidup .Ariff enggan menyambung pengajian di Malaysia kerana berazam hendak lulus dari UCD dan bermula daripada situ hubungan Ariff dan keluarganya terjejas. Petronas pula menuntut lebih RM890,000 daripadanya sebagai penjamin pertama.

Menghilang dan ditemui semula

Pada 14 Disember 2011, Duta Malaysia ke Ireland, Datuk Ramli Naam memaklumkan bahawa Kedutaan Malaysia dan Wisma Putra tidak boleh mendedahkan maklumat terperinci Ariff Alfian kerana menghormati Akta Data Perlindungan Peribadi Ireland. Ibu Pejabat Imigresen Republik Ireland tidak boleh memberi maklumat berkaitan Ariff Alfian kepada ibu bapanya kerana terikat dengan akta tersebut. Status Ariff Alfian di Dublin sah termasuk dari segi visa dan segala dokumennya juga sah. Semua sah, tiada kesalahan. Justeru, beliau dibenarkan untuk menetap di negara ini.
Sejak 2009, bapanya, cuba mengesan lokasi anaknya yang putus hubungan tetapi gagal. Bapanya menerusi akhbar Utusan Malaysia pada 13 Disember 2011 melaporkan anaknya itu hilang dan bimbangkan akidahnya. Bahagian Konsular dan Bahagian Eropah Wisma Putra telah menerima laporan kehilangan pada 2009. Bapanya adalah pesara pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) berkhidmat selama 31 tahun.

Ibu dan bapanya telah lapan kali ke Dublin dan Universiti College Dublin (UCD) untuk mencari anaknya itu yang merupakan ketua pengawas dan tokoh pelajar cemerlang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5 Wangsa Maju pada 2001.

Malangya Ariff Alfian tidak mahu berjumpa pihak kedutaan mahupun keluarganya. Ketua Pengarah Kementerian Pengajian Tinggi, Prof. Datuk Dr. Rujhan Mustafa mahukan maklumat terperinci mengenai bekas pelajar UCD itu daripada Petronas , masyarakat Malaysia di Dublin. Pelajar terbabit pernah pulang ke tanah air pada pertengahan 2009 untuk meneruskan pengajian di universiti tempatan.Tapi Jun 2009, dia kembali semula ke Ireland dan terus menetap di republik tersebut dengan rekod perjalanan yang sah.